facebook web
Zadzwoń do nas! +48 502 308 308

Warta umacnia pozycję w ubezpieczeniach majątkowych

Warta majątkowa zebrała 1,9 mld zł składek przypisanych brutto w I połowie 2013 r. Dynamika na poziomie 103,7% oznacza, że firma umacnia się na pozycji wicelidera w segmencie ubezpieczeń majątkowych. Łączne przychody ze składek obu spółek Warty – życiowej i majątkowej – wyniosły 2,8 mld zł.

Podstawowe dane:

  • 103,7% – dynamika sprzedaży TUiR Warta
  • 104,8% – dynamika sprzedaży ubezpieczeń ze składką regularną TUnŻ Warta
  • 108,2% – dynamika sprzedaży ubezpieczeń grupowych TUnŻ Warta

Ważniejsze wydarzenia:

  • Rozpoczęcie wdrażania Nowego Modelu Zarządzania Sprzedażą
  • Potwierdzenie wysokiego ratingu TUiR Warty na poziomie A z perspektywą stabilną
  • Nagroda Fair Play przyznana TUnŻ Warta przez brokerów

 

– To kolejny kwartał, w którym nasze spółki osiągnęły bardzo dobre wyniki, i to w tak trudnym otoczeniu rynkowym. Szczególnie cieszy 103,7% dynamiki spółki majątkowej, w czasie gdy – według naszych szacunków – rynek majątkowy notuje niższy wzrost. To oznacza, że umocniliśmy się na pozycji wicelidera – mówi Jarosław Parkot, prezes TUiR Warta i TUnŻ Warta.

Warta majątkowa zebrała w I połowie 2013 r. 1,9 mld zł składek przypisanych brutto. Mocniejsza pozycja Warty to w głównej mierze efekt rozwoju sprzedaży w ubezpieczeniach korporacyjnych. Wyższe przychody spółki idą w parze z dobrymi wynikami finansowymi – zyskiem netto na poziomie 144 mln zł i wynikiem technicznym w wysokości 22 mln zł.

Spółka życiowa, zgodnie ze strategicznymi założeniami, konsekwentnie zwiększa znaczenie ubezpieczeń ze składką regularną w swoim portfelu. Po pierwszych sześciu miesiącach 2013 roku przyniosły one 109,0 mln zł, co oznacza dynamikę na poziomie 104,8%. Bardzo dobrze rozwija się też sprzedaż ubezpieczeń grupowych (dynamika 108,2% po I półroczu 2013). Potwierdzeniem wysokiej jakości oferty i dobrej obsługi w tym zakresie jest nagroda Fair Play, przyznana w tym roku TUnŻ Warta przez środowisko brokerskie. To już trzecia taka nagroda dla tej spółki, zdobyta w ostatnich czterech latach. Łącznie życiowa Warta zabrała w I półroczu 2013 r. ponad 900 mln zł składek i osiągnęła 11,8 mln zł zysku.

Z sukcesem realizujemy zmianę struktury portfela spółki życiowej. Miejsce tzw. poliso-lokat zajmują ubezpieczenia o charakterze inwestycyjnym. W pierwszym półroczu wprowadziliśmy na rynek aż osiem produktów strukturyzowanych i cztery ubezpieczenia z funduszem kapitałowym. Co ważne, wciąż pozyskujemy nowych partnerów do współpracy w tym zakresie – mówi Jarosław Parkot.

Działania firmy są doceniane przez ekspertów zewnętrznych. W lipcu agencja ratingowa Standard&Poor’s potwierdziła ocenę ratingową Warty na poziomie A z perspektywą stabilną. Analitycy docenili mocną pozycję konkurencyjną spółki, jako drugiego ubezpieczyciela na rynku. Wzięli też pod uwagę takie przewagi jak rozbudowaną sieć sprzedaży, różnorodną strukturę portfela oraz dużą bazę klientów. Warto podkreślić, że w lipcu agencja przyznawała ocenę według zmienionych, bardziej precyzyjnych i szczegółowych kryteriów.

– Dalszemu wzrostowi sprzedaży ma sprzyjać Nowy Model Zarządzania Sprzedażą – Navigator, którego wdrażanie rozpoczęliśmy. To olbrzymie przedsięwzięcie będzie realizowane przez najbliższe dwa lata. Kompleksowy model usprawni zarządzanie siecią agentów wyłącznych i multiagencji we wszystkich aspektach – segmentacji agentów, planowania, monitorowania, raportowania itd. To element całego ciągu naszych działań zapewaniających wysoką jakość naszej oferty i obsługi klientów – mówi Jarosław Parkot.

Na przykład przed wakacjami spółka wprowadziła nową, ulepszoną wersję ubezpieczenia podróżnego Warta Travel Plus. Klienci dostali możliwość zawierania umów na wyższe niż dotychczas sumy i szerszy zakres ochrony. Ambasadorem ubezpieczeń podróżnych Warty został Mateusz Kusznierewicz, wielokrotny mistrz świata i złoty medalista olimpijski w żeglarstwie.

Spółka po raz drugi zdobyła też srebrne godło Konsumencki Lider Jakości 2013, w kategorii „Ubezpieczenia komunikacyjne”. Badani konsumenci podkreślali m. in. „konkurencyjne ceny i sprawdzoną przez lata markę na rynku”.

Warta rozwija też aktywnie bancassurance w obszarze ubezpieczeń majątkowych. Wdrożyła ubezpieczenie przedłużonej gwarancji do kredytu ratalnego w Banku Santander, czy ubezpieczenia utraty pracy dla klientów Idea Banku, którzy nabywają produkt inwestycyjny. W ramach działalności polegającej na łączeniu ubezpieczeń z innymi usługami, nowością jest ubezpieczenie telefonu komórkowego „na kartę” dla klientów Orange. Tego typu działania zostały docenione przez jury miesięcznika Home&Market, które przyznało Warcie nagrodę „Srebrny Parasol” za “dynamiczny rozwój bancassurance i szeroką dostępność oferty w wielu instytucjach finansowych i programach affinity oraz stworzenie produktów przyjaznych w obsłudze i łatwych do wdrożenia przez partnerów biznesowych”.

Nasze sukcesy napawają optymizmem na dalszą część roku. Pojawiają się pierwsze sygnały ożywienia w polskiej gospodarce czy strefie euro. Mam więc nadzieję, że będziemy je mogli zaobserwować również na rynku ubezpieczeniowym. Liczę, że konkurenci zaprzestaną prostej rywalizacji ceną w segmencie majątkowym, która w dłuższej perspektywie zaszkodzi i towarzystwom, i klientom – podsumowuje Jarosław Parkot.

 

2_q_2013_tuir_warta_

2_q_2013_tunz_warta_


Dawid Korszeń
Rzecznik Prasowy
Chmielna 85/87
00-850 Warszawa